Prasečí chřipka je méně nebezpečná, než se svět obával

11. prosince 2009 v 4:52 |  Pandémia chrípky, očkovanie
Nový virus prasečí chřipky je mírnější, než se odborníci na jaře, kdy se objevil, obávali. Vyplývá to ze studie mezinárodního týmu vědců při Harvardské škole veřejného zdraví. Podle těch prasečí chřipka způsobuje srovnatelný počet úmrtí jako chřipka sezónní. Na rozdíl od ní však postihuje především děti a mladé lidi.

Vědci část své zprávy zveřejnili již v září a už tehdy uvedli, že nový virus je mírnější, než se po jeho prvním rozšíření v Mexiku zdál být. V dubnu a březnu to vypadalo, že zemřou asi čtyři procenta lidí, kteří se virem A/H1N1 nakazí. Americké zdravotnické úřady odhadovaly budoucí úmrtnost na dvě procenta, autoři studie nyní uvádějí méně než procento.
Výzkumníci ve své práci publikované v pondělí v internetovém žurnále PLoS Medicine vyšli z dat z Milwaukee a New Yorku od dubna do července. Tato americká města vybrali, protože byla konzistentní ve shromažďování a zveřejňování statistik.

Vědci porovnávali poměr mezi těmi, kdo vyhledali lékařskou pomoc, byli hospitalizováni, skončili v intenzivní péči anebo zemřeli. V potaz vzali také telefonický průzkum, jenž se dotazoval na případné nemocné v domácnostech respondentů. Došli k závěru, že ve zmíněných dvou městech zemřel odhadem jeden člověk z 2000 hospitalizovaných se symptomy H1N1 a asi jeden ze 400, které převezli na jednotku intenzivní péče. Jeden člověk ze 70 nemocných potřeboval nemocniční péči.
Když byl do výsledků zahrnut i telefonický průzkum z New Yorku, vyšlo najevo, že umírajících nebo těch, kdo potřebují do nemocnice, je sedmkrát až devětkrát méně.
Deník Boston Globe upozornil, že na 36 000 lidí ve Spojených státech ročně zemře na sezónní chřipku. Většina z nich je starších 65 let. Prasečí chřipka si dosud vybírala oběti především z řad dětí a dospělých mladších 65 let.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama