Oblak popela, který nikdy neexistoval

30. dubna 2010 v 5:12 |  Globálne oteplovanie, modifikácia počasia, chemtrails
Oblak popela, který nikdy neexistoval: Vulkanický mrak nad UK byl jenom 1/20 limitu pro bezpečné létání, k zákazu vedly omyly

Daily Mail, David Rose, Matt Sandy, Simon MacGee, 25. 4. 2010
Překlad: Orgonet












Mail on Sunday může dnes odhalit plný rozsah zmatku s velkým uzavřením leteckého prostoru, který stál aerolinie 1,3 miliardy liber a kvůli němuž 150 000 Britů zůstalo někde trčet - to vše pro údajný oblak sopečného popela, který po celých 5 dní, kdy byly zakázány lety, byl tak tenký, že byl neviditelný.

Jak správně ukazují poprvé publikované satelitní obrázky tzv. "aerosolového indexu", obloha nad Británií byla naprosto jasná a prostá popela z islandské sopky Eyjafjallajoekull.


Pátrání provedená našimi novinami objevila:

    * Pokusy měřit hustotu popela byly narušeny, protože hlavní letoun používaný Meteorologickým ústavem pro tento účel právě nelétal, aby mohl dostat nový nátěr.
    * Počítače Meteorologického ústavu, které již dříve předpověděly pro minulý rok "léto vhodné pro grilování" a pro letošek mírnou zimu, vyprodukovaly spoustu map předpovídajících, že popel pokryje rozsáhlé území, které se může rozkládat od Ruska až po Newfoundland. Ale nad většinou území vůbec žádný prach nebyl, a žádný nebyl vidět ani na satelitech.
    * I když nad Británií v průběhu letového zákazu bylo trochu prachu, maximální hustota naměřená vědci byla jenom dvacetinou toho, co je bezpečného limitu, o němž nyní rozhodli vědci, vláda a výrobci letadel a motorů.

"Nikdy jsme nepochopili, proč byl vydán plošný zákaz - něco, co by se v jiných částech světa nestalo," řekl včera odpovědný zástupce aerolinií.


"Bezpečnost je vždy naší prioritou, ale toto bylo šíleně přehnané. Jak s postupem času opatření byla odvolávána, stále více nás znepokojovalo, že tato politika byla založena na teoretických modelech, které měly malý podklad v realitě."


A Jim McKenna, vedoucí úřadu pro civilní letectví, připustil včera večer: "Je zřejmé, že na počátku krize byl nedostatek přesných údajů. Je také pravda, že po určitou dobu byla hustota prachu nad UK téměř nedetekovatelná."


McKenna řekl, že letecký průmysl "odmítl uznat, že by v souvislosti s islandskou sopkou byl nějaký problém." Trval na tom, že nebylo nic, co mohly úřady učinit jinak, aby zamezily zákazu létání. Ale dodal, že základní změny budou nyní v tom, že se zajistí, aby se podobná věc nemohla v podobné situaci opakovat.


Rozhodnutí uzavřít britský vzdušný prostor bylo přijato poprvé 15. dubna letovou kontrolou NATS. Příčinou byla katastrofální interakce mezi dvěma oddělenými přístupy, kdy jeden se zabývá letectvím a druhý předpovědí popela.


Obojí bylo kupodivu odlišné od opatření, která se provádějí v jiných zemích, kde je létání dotčeno vulkány, jako např. v USA.


Atd. atd.


Pozn. Orgonet:

Atd. atd. Dále se v článku probírají přístupy k létání a popelu, což z mého hlediska už není zajímavé, tak to dál nepřekládám.

Prostě Britové spolu s celou Evropou nechali nachytat na propagandu vojska, které potřebovalo uzemnit celoevropský letový provoz, tak vyvolalo falešný poplach se sopkou, jak se zde již psalo, přičemž hlavní údajný "oblak" samo vyrobilo prostřednictvím nějakých ampulí vyvíjejích SO2, nebo čeho, však mají arzenál nevyčerpatelný. Tímto způsobem se tom se ovšem nikdy mluvit nebude, aspoň ne v běžných médiích.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 nebočeho nebočeho | 1. května 2010 v 17:48 | Reagovat

"...přičemž hlavní údajný "oblak" samo vyrobilo prostřednictvím nějakých ampulí vyvíjejích SO2, nebo čeho..."

Pry zatim mozna zdali snad.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama